Framtidsfilosofier...

Tänk er mig om ca 10 år (om mina drömmar uppfylls)
grundare till en helt ny festival (just den kanske inte händer iaf xD), en nyfödd unge med extra vadderade hörselskydd!my hardrock-baby ett festivalområde en underbar kille...
jaah allt det som faktiskt, trots allt! i mina öron, idag låter som en realsitisk tanke...
jag vill hjälpa andra som kan saker! jag vill ge garagebanden en chans och poeterna en scen! en festival med allt förutom kända människor! thats my dream!
sen så vill jag ha tid att va jag, vill gifta mig, bilda familj och jobba med musik, poeter, festivaler, spelninger och allt sånt, arrangera det är det jag vill göra!

Jag vill lyckas med allt jag drömmer om! (det går självklart inte men man får ju inte ge upp för det;P) xD
önska mig lyckatill och ge mig en spark i baken för det lär jag behöva!^^

Fast att nå min dröm e kanske inte så svårt... egentligen det är väll bara att sätta sig bakom ratten och köra, se till att man styr själv! bara va sig själv ;)
Bara va Therese den arrangör och entreprenör som lever i mig, måste fan få komma ut...för jag kommer aldrig att palla ett kontorsjobb!

Behöver ett extra jobb nu därför jag kom in på det här .. men jag skulle gåunder som telefonförsäljare det e inte min grej att pracka på folk saker som dom inte vill ha!
"jaah du jag säljer kalle-anka köp en prenumeration!" ^^ eller ännu värre...
"Hej, jag heter Therese och jag ringer från blablabla och jag säljer kristallglas?!" man bara wtf!? och det vill vem ha? nej tack till det!

Så vad ska jag göra? vart ska jag ta vägen måste ju ha lite extra cash! det fars ju på både arvika och peace and love till sommarn! :P med alla mysiga människor!
Vet iaf att både Jimmy och Madde ska på båda festivalerna med mig(eller med mig, jag hänger på dom^^)! vilka ska mer dit?
Till P&L så ska iaf martin det sötsaken! xD

Pengarna kanske räcker till det här men så vill jag ju åka utomlans också och sen ska jag ta körkortet till hösten!
Damn pengarna bara rinner ur fingrarna på mig!!!! :O
sen har jag hittat massa skivor som jag vill köpa! Vill ha alla nirvana (har två nu och resterande på datorn..), och sen vill jag ha massa annat också! kläder, hårfärg... listan växer!

Så jag måste iaf ha ett jobb!!!!! McDo... kanske men det e en så förbannat långkö till jobben där?!
Städa någonstans på kvällar och helger? det var så morsan förstörde både sin rygg och sin dröm... nej det skiter vi i!... så vad finns kvar typ något kafe? fullt överallt! klädaffär eller annan butik någonstans? Fullt!... eller så tar dom inte in folk under artton?! servera på någon resturang eller nåt då ? Fullt!

Så nu tänker ni... oooh vad hon e trög ta vad som finns?!
men så lätt e det inte det som finns är att sälja saker visst jag kan sälja saker med då ska det va något med en mening! nåt som betyder nåt?! typ rosabandet... fast det tjänar man inte på .. men en bok då? eller varför inte en skiva med musik? som e bra! inte "mr musik"! nej men det blir till att söka överallt där jag kan tänka mig hoppas på jobb och ta telefonförsäljare skiten sålänge någon som vill värva mig? kännar man inte på att värva folk ? :O ^^

jaja men asså det blir att skriva ett gulligt CV med snygg layout sen när datorn e fixad på söndag kväll ;)
ett jobb ett steg närmare målet! ;)

Pusspuss<3

Kommentarer
Postat av: Astrd

Gud va jag tyckte om o läsa det här inlägget :) Jag skulle också vilja veta vad jag vill :)

jag hejar på dig! puss

2008-01-05 @ 20:28:36
Postat av: Suchi

ooh vad bra att du gillade det! :D
det kommer till dig tids nog gumman sånt kommer alltid så småningom ;)
TACK!! Och jag hejar på dig! puss

2008-01-05 @ 21:40:37
URL: http://potatoo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0