Vägen till framgång.

"Glöm raka vägen till framgång. Det finns ingen sådan väg som leder dig dit. Vägen mot toppen är istället krokig och fylld av hinder. Många gånger är vägen blockerad av stenbumlingar som du måste baxa ur vägen eller av småsten som du har fått in i skorna. Ibland kommer du att få skavsår, sprickor och blåsor.
Men den person som har ett utstakat mål, ett syfte, lär sig att stå ut med dessa obehag och blir istället starkare för varje hinder som måste passeras. Det är som någon bara försöker att testa dig. Det finns ett syfte med allting. En person med ett stort VARFÖR når lättare toppen. Ju större VARFÖR, desto större chans att nå ända fram."


Så här skriver Jan Strömberg på mentalatips.com

Jag vet hur, men inte vad...men jag ska lyckas.
Om ett år ska jag ha eget boende. Det är en sak jag är helt på det klara med.

// Suchi <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0