Ett intressant kaos!

Jag läste en krönika för ett tagsen om att kunna distansiera sig själv till det som händer på internet, inte känna sig tvingad att uppdatera om allt man gör att tillåta sig själv att vara privat. Jag har gått och tänkt på det där ända sen jag läste den, många verkar ha väldigt svårt för att just vara privata och många gånger verkar det bero på att man jagar läsare och hoppas på att kunna tjäna pengar i klass med de stora bloggarna, fast egentligen så är det ju där som alla tänker fel! :O jag menar det man vill läsa är ju visserligen om hur en person lever sitt liv, men det är ju sällan det vi fastnar för, jag ser Kenza som en utav de bloggar som skriver minst om sitt liv, just för att hon aldrig/väldigt sällan går ut med detaljer. Som tex. när hon träffade alec (?) det tog väldigt långtid innan hon lät folk läsa om deras förhållande och det tycker jag att hon gjorde så rätt i utav flera anledningar; dels så har hon en utav de mest lästa bloggarna i sverige, dels så månar hon om att få vara privat och sen så får hon på så sätt fler regelbundna läsare=mer pengar in, det sista beror på att människan till sin natur är väldigt nyfiken, det finns det ingen som kan ändra på men alla kan utnyttja det. En hemlighet vill alla ta reda på, men låt dem inte tröttna på väntan.
Ett förhållande är egentligen något av de bästa att hålla hemligt, för du påminner omedvetet dina läsare om att det är hemligt och att det finns där och händer utom deras vetskap. dessutom så klarar man inte utav att hålla det hemligt hur länge som hellst för, för eller senare så vill vi berätta för hela världen vem det är som gör oss sådär lyckliga.

För att lyckas som bloggare bör du endera vara "hemlig"-ha en viss mystik runt dig som gör andra nyfikna eller vara en "kissie"-kaxig, lite elak, och 100% ärlig (ljug men berätta att du gjort det sen och visa ingen ånger) gör saker som bara du kan komma undan med. Dock så behövs det ingen mer kissie därför är hon också ensam bloggdrottning och jag måste ju säga att hon är ett pr-geni och om någon kan vända en sån stämpel som hon fått på sig till något helt annat så tror jag att det är hon. Det ska bli roligt att följa henne de närmaste åren, just för att hon lyckas åstakomma precis det hon vill.

En bloggare med äkta mystik tror jag kommer va den som blir stor efter alexandra väljer att kliva ner från tronen för att byta karriär. Hon kommer att lämna ett kaos efter sig, det är lugnet efter stormen som ska bli intressant.

Eller vad tror ni? =)

(började jobba en timme senare än jag trodde idag, tog fel på dag! ^)

Pussar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0