Krav.

Ikväll har jag suttit och funderat på krav, för låga, obefintliga eller för höga.
Det beror på vem man frågar, jag menar jag anser att jag har krav fast det är nya krav.
Idag skrev jag på papper för att jag blev anställd, dom frågade om krav -vilka krav har du på din chef? Vilka krav har du på vårat företag?
Det fick mig att fråga mig själv-vad har jag för krav på mig, på mitt liv, på människor som står mig nära och vad har jag för krav på en framtida partner?
På sista frågan så är mitt första och största krav att det är någon som står på min sida, i alla lägen speciellt om en annan person får mig att mådåligt. För det skulle jag göra för den jag älskar och det jag har insett av dagens funderingar är att jag kräver inget mer än det jag själv är villig att ge.
Och sålänge man inte kräver mer av någon än man vill ge tillbaka så är kraven lagom höga, det är väll ett bra sätt att resonera på?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0