Kärlek och julstämning <3

Jag älskar julen, jag älskar julpynt och jag älskar min man. Och dessutom så älskar jag mina små bäbisar, mina kissekatter ;)
Det är äntligen lite julstämning i min lägenhet, dvs. jag har sätt upp julgardiner i både köket och stora rummet, det är inte i närheten av hur det såg ut vid den här tiden förra året. Jag har ingen gran i år(då menar jag en str grön gran) och jag vet inte vart jag ska placera den lilla svarta granen. med tanke på katterna då menar jag ;)
Jag funderar på om man ska ha något julfrukost mingel (ja ni känner ju mig vid det här laget, har tusen idéer och alltid något pågång...fast nu var det ett tag sen =P) eller något liknande på julafton, så att man får träffa sina underbara vänner också, för sen på eftermiddagen/kvällen så är man ju med familjen och kvällen/natten spenderas med pojkvännen (såvida jag inte ska jobba :S har inte fått schemat får december på tempel än!) Vill dock inte jobba julafton, eller nyår heller för den delen. Jag vill spendera båda högtiderna med min pojkvän, med mina vänner och med min familj.
Jag skulle mer än gärna kunna tänka mig att jobba fram till 13-14 på julafton för den tiden på det dygnet gör man ändå inget vettigt direkt, men jag vill ha kvällen och natten till mina nära och kära. Och nyårs kyssen är viktig för mig, nyår förövrig så är det för mig en högtid för vänner och firande med god mat, massor med skratt och mycket god dricka. Förra årets nyår var nästan perfekt! Förutom en liten olycka i soffan^^  och lite andra smågrejer som någon som kanske borde varit någon annastans och sånt där ^^ x) hehe nej men nu ska jag inte va sån min lilla lägenhet var fylld med en massa roliga vänner, god dricka, fyverkerier och shit det har redan gått ett helt år!! :O
Det har hänt väldigt mycket det senaste året, jag blev singel ( i några månader? två...tre? minns inte riktigt), jag bestämde mig för att släppa taget gå vidare, som jag gjorde när jag träffade Kajsa, så det var vad jag gjorde också och jag började dejta igen. Jag träffade några olika killar och två av dem lyckades faktiskt få mitt hjärta att slå lite extra, men ingen utav dem var rätt. Sen kom han med ett stort H och han sa de där orden som jag behövt höra så länge "jag vill ha dig, jag vill" han visste vad han ville och det var precis det jag behövde, jag visste också vad jag ville (och jag ställde de krav jag behövde för min skull) och sen den dagen så har det varit vi och jag har aldrig kännt mig lyckligare. 
Under året som gått har jag även börjat starta upp mitt egna företag, det ska bli jättekul och se hur det kommer utvecklas är nästan lite som att skaffa barn (A) ^^  haha
Och jag håller på att söka jobb jag behöver ett heltids- och dagtidsjobb, min kropp orkar inte riktigt med nätterna längre jag kan inte somna i tid på kvällarna osv. men jag får försöka hålla ihop kroppen tills jag får något annat, det är ju fortfarande ett riktigt roligt jobb som jag verkligen älskar.

aja nu när jag lyckats komma ifrån ämnet och äntligen blivit trött så ska jag gå och sova ;P
gonatt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0