Den perfekta ringen.

Jag har alltid älskat ringar i antikstil gamla och "plottriga" fast plottriga på ett bra sätt.
Har suttit (som vanligt?) och kollat runt på bröllopssidor för företagets skull och sen kom jag på att det är säkert inte bara jag som blir helt svag i knäna av gamla silverringar med känsla av sent 1700-tal, tidigt 1800-tal. Jag vill ha en stor sten i min framtida ring med det är absolut inte nödvändigt att stenen skulle vara en diamant, om det kom någon och fridade till mig med en sånhär ring fast med en slipad rosenkvart i skulle jag säga ja utan att tveka. Titta vilken skönhet!

min drömring kolla så fin den är!

Den här ringen är dessutom i helt äkta sterling silver,
hittade den via google den låg uppe på en amerikans sida. (den ligger på ca 250$)

 

Materialet spelar mig inte så storroll det är hur den ser ut vad den står för och att den är silverfärgad, jag gillar inte gultguld vet inte riktigt varför men det är inte jag helt enkelt. Den här ringen bara skriker mitt namn och vill hamna på mitt finger, men som sagt skulle jag hellre ha en sten som står för något i tex en bergskristall eller rosenkvart, en diamant känns bara skrytigt speciellt i den storleken and thats not me!

 

Visste ni förrästen att det var först på 1800-talet som man började med de släta förlovningsringarna?
I USA har de tidigare ringtraditionerna hållit sig kvar och man har fortfarande stora pråliga ringar med massor av stenar på.

 

Nej humm... vad skulle man kunna kalla min drömring då jag tror det är en antik-ring i vitguld med new age inspiration (någon annan typ av sten än diamant).

 

Ha en super mysig kväll nu ska jag äta och senare blir det jobb!
Puss =)

 

 


Kommentarer
Postat av: Emma

Den ringen var superfin!

2011-04-09 @ 17:47:30
URL: http://ehmsii.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det är några år sedan ditt inlägg postades men denna ring är ju så fin, kommer du ihåg vad sidan heter som du hittade den på?

MVH Lisa

Svar: Hej Lisa. det var en undersida till amazon.com som tyvärr inte finns kvar längre. Ringen är verkligen superfin jag är fortfarande helt in love med den och hoppas att jag kommer få något liknande på mitt finger i framtiden! :)

Med vänlig hälsning, Therese
Suchi

2015-02-15 @ 20:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0