Ett brev med allt som jag vill säga dig, du som hatar mig utan anledning.

Du förstörde min barndom, du förstörde min uppväxt och gång på gång så krossade du mitt självförtroende och min självkänsla mellan dina fingrar. Men du måste vara en fruktansvärt misslyckad människa för vad du än gjorde så byggde jag upp mig själv igen, du lyckades aldrig förstöra mig.
Du förstörde mycket för mig, men vad du än gör så kommer du inte kunna krossa mig.
 
Jag är så mycket starkare än dig, men du saknar nog förstånd nog att inse det.
Du går och säger till min syster att allt jag gör är löjligt, att jag är misslyckad och dålig, att jag inte är någon att se upptill. Vem ger dig rätt att avgöra det för henne? Vad ger dig rätt att trycka ner hennes syster framför henne?
Hon vet vad du har gjort, ingenting du säger eller gör kommer förändra det.
Jag vet att du är manipulativ, men det vet hon också.

När du började hata mig så var jag 5-6 år, ett barn, ett oskyldigt barn.
Du hatade mig hela tiden, varför? Den anledning jag minns är så löjlig så den kan inte vara sann, eller? Hatar du mig för att jag ritade ett streck på tapeten med en rödkrita?
Du visade bara för mig att du hatade mig, för alla andra så försökte du dölja det. Vissa kunde se igenom dig, men det var ingen som gjorde något för att hjälpa mig.
Jag förstod aldrig varför, jag frågade mig själv vad jag hade gjort mot dig. Men snart insåg jag att det bara var du som hade bestämt dig för att hata mig. Det fanns ingen anledning, jag hade inte gjort något. Du var bara skadad, en väldigt arg person som inte kunde kontrollera dina utbrott, bara planera när de skulle komma.

Ångrar du dig någonsin? Tänker du någon gång på vad din ord gjorde med mig? Har du någonsin funderat över hur ett barn reagerar när någon säger "du är inte värd någonting" och bara är iskall mot det?

Det var allt,

Du har förstört min uppväxt, men du kan inte förstöra mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0