Nyårslöfte..

Asså det känns ju lite dumt att lägga ett sånt, då man aldrig följer dom, men nästa år så måste jag nästan det och jag har försökt att börja lite redan nu ; )

Mina löften för nästa år lyder;

1. Jag tänker bli mer hälsosam!
2. Jag måste börja träna!
3. Jag tänker se livet på ett nytt sätt!

Det tredje löftet kan verka lite luddigt men jag vet vart jag vill med livet, och som jag resonerar nu och har gjort hittills så kommer jag troligtvis inte att hamna där. Och det som fick mig att inse det var ingen mindre än Thomas Järvheden, jag skrev efter att vi varit i Stockholm om intervjun och svaret som fick mig att vakna. nu ska ni själva få se och läsa citatet, som kanske räddade mig från mig själv. Men att bara läsa det gav inte alls samma känsla som när han sa det.

"Dels det här lugnet att man känner att man inte behöver bekräftelse. Jag har också fått mina drömmar krossade när det gäller? Det här känns så taskigt att säga till er som fortfarande är unga och har era rosa liv framför er. Men det är ju vanligt att man har en lång första relation där shit vad man tror på kärleken och man tror att det här kommer vara för evigt. Sen så spricker det och då landar man så jävla hårt och efter man har haft den jobbiga perioden så tror jag att man blir lite synisk och ser inte så svartvitt längre. Efter det tycker jag att man blir en mer intressant människa. Man ser världen lite mer nyanserat. Man blir som sagt lite mer synisk, men jag tror att det är sunt. Jag känner mig inte så lättlurad längre. Så att? vad var frågan?"

Hoppas att det kan hjälpa någon mer! Men för dom som behöver höra det ska jag spela upp det, det känns mer då!

Pusspuss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0