Stockholm i mitt hjärta!!!

Jag älskar den staden DÄR VILL JAG BO!!!
...fast jag tänker inte bli som Anna, inget illa menat gumman, men du förstår vad jag menar ;)

Den här dagen har varit rolig, jag och Elli har haft grymt kul!
vi åkte från K-D, 08.20 eller jag gjorde det, hon hoppade på i kristinehamn 08.51 xD
vi sov lite på tåget och var lite små nervösa inför dagen ;)
11.30 så anlände vi till centralstationen i stockholm, vi gick till ålens först och sen vidare mot gamla stan, under denna lilla tus på några timmar så han vi, köpa massa julklappar och födelsedags presenter till folk, en slivrig hår-maskara och ett slivrigt nagellack, och Elli köpte dessutom en tröja, sen så hann vi käka också ;)

sen till vår stora förvåning så var klockan två.. och det var dags att åka till St. Eriksplan, prick halv tre så klampade vi in på det lilla kafét, med lite vägbeskrivning från en söt tjej/mamma, och vinkade glatt till Thomas som stod där klar att beställa ;)
han visade sig vara lika dan som vi trott, med andra ord som han är på scenen iaf nästan ;)
Han var en jättemysig person och det blev en lyckad intervju :D
och innan han skulle iväg och hämta sin dotter på dagis så fick vi varsin kram (A)
Sen blev det fara tillbaka till vimlet av folk förvår del, vi var så uppe ivarv så att vi nästan missade att hoppa av vid rätt station xD
Men i sista sekunden så såg jag vart vi var!

sen gick vi på "Sergiels Torg" (stavning?), jag köpte två väskor, Elli en och det blev fler presenter ;)
sen gick vi lite i gallerian och en sväng på NK iaf så kollade vi skyltfönstrena ;)
på vägen genim gellerian tillbaka sen så kom det fram en lite knepig men söt kille, och frågade om man kunde köpa Hello Kitty saker till en tjej som e 21? (okej och vart kom han ifrån liksom? :S)
men vi fastnade iaf i samtal med denna unga mannen i minns en halvtimme om allt mellan himmel och jord, jag är tydligen väldigt lik en stureplansbrud vid namn Maria (Anna vet du vem det är?) Men det var iaf bara till utseendet kom jag fram till ;) även om jag aldrig sett människan xP

iaf sen så kom vi iväg till tågstationen, väl framme där så var vi mer än 20 minuter tidiga :P

Men vi kan avsluta detta inlägg med att idag så såg vi 102 + 1 som var värd 15 ;)
Gissa vad det var om ni kan xD

Sov gott!
Pusspuss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0