Drömlivet! Så nära men ändå så långt borta...

en dag en verklighet, ett liv en dröm, ett hjärta en riktig kärlek!

    Idag så satt jag och läste artikeln i tidningen "Q on the road" om livet som Road manager!  (en del i mitt drömliv!) Det var någonting som jag verkligen tog rakt in till hjärtat, killen som var road manager för Jimi Henrix under en period sa - att framgången bland artisterna var större på den tiden för att dom levde mer som en familj med dom som jobbade bakom dom, än vad artisterna gör idag.
Detta gjorde att jag helt plötsligt förstod den värkliga innebörden av varför man som manager ofta kallar det första bandet som man följer ända från start för sina bäbisar! =) (dock så låter det mycket bättre på engelska precis som allt annat^^)
Men iaf uttrycket finns där för att man som manager för ett band ska vara allt du ska vara - förälder, psykolog, supar kompis och en mästare över telefonen och allmenackan ^^ 
Jag vill bara skriva med ett citat från artikeln för att det var lite kul (kanske^^ )om inte annat för att jag tyckte att det stämmer väldigt bra in på min bild av en person som funkar för detta yrke.  - The tour manager is a curious beast; part circus ringmaster, part therapist, part drinking buddy, part fan. They have to combine the organisational skilla of a regimental sergeant major with the unflappability of the captain on the Titanic and still have the constitution of an ox.

Andledningen till detta inlägg som troligtvis kan vara något av det som faktiskt kan va intressant för någon annan än mig var tidningen jag köpte igår och en dag av arbete som gick och göra på 20 min.  Vilket resulterade i att jag satt en heldag och läste i min engelska musigtidning och blev ännu mer inspererad till att följa mina drömmar och mål! Det roligaste med mina drömmar är att lyckas jag uppfylla dom vilket just nu är väldigt troligt så uppfylls även andras drömmar med dom! och det är en lite häftig kännsla! (= 

Och vet ni jag har kommit på att jag verkligen vill föreläsa för folk. Men jag tror på att det blir något att avsluta min karriär med, mer än att starta den. Men vem vet kanske blir jag en ny Gerry Stickells(The Guvonor), en Malvin Mortimer(Mr Arena Rock) en Derrick 'Perv' Furnival(The Road Dog) eller varför inte en John Pryer(Surrogate dad)?! Det är ju några av legenderna innom yrket tour manager. Dom hoppar iofs från band till band och det är inget jag kommer göra om inte killarna mot all förmodlan skulle ge upp sin musik. Det jag däremot skulle kunna göra är att jobba med flera band vilket jag redan har i mina planer, mina tankar ligger i att börja jobba med ytterliggare två band under kommande år.
Vilka två band det kommer bli är ännu mycket osäkert. Förslag är mycket välkommna men jag kommer inte jobba med band som inte passar mig, då jag tycker att detta är mycket viktigt jag tycker att närheten mellan bandet och mig ska vara där även om man alltid måste jobba lite på det.

Menmen nu ska jag försöka hitta på något annat än att skriva långa trevliga inlägg här ;) 
Jag lovar att uppdateringarna kommer att bli lite bättre under det här året och att det kommer va mycket mer om den här delen av mitt liv då jag vet att ni tycker det är roligast att läsa om ^^  brukar alltid skjuta i höjden med nya läsare efter ett inlägg som det här =) 
Mer om "vägen till mitt drömliv" som jag starkt funderar på att döpa om mitt PA till kommer under det kommande året och massor om student och allt annat hektiskt och jag kan nog lova en ny design under det kommande året också om jag så betalar någon annan för att göra den (A)

Men ha en underbar kväll/ natt nu alla läsare!
Pusspuss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0