ARVIKA! C:

Jao asså när jag kom hem från Peace så var det bara att packa om och byta kläder i väskan som gällde, halv tio dagen efter skulle jag åka till arvika. Jag fastnade iofs vid datorn ett tag hoppades på att någon jag inte pratat med på en vecka skulle logga in... någon loggade in (A) ;)
Fast att man saknar en person som man egentligen knappt känner är väll kanske ganska konstigt, min plan är iaf att lära känna personen bättre, det finns kanske en anledning till att jag saknade att prata med människan ;)

Iaf på måndag morron så ville jag verkligen inte gå upp, det slutade med att jag försov mig och pappa fick köra mig till tåget ^^
Haha det var väll inte helt oväntat om man säger så (A)
Men vid tågstationen så mötte jag iaf Linn och Richard, och sen bar det av på ett överfullt tåg till Arvika!
Väl framme så mötte vi Linda! Saknat henne som fan! <3
vi åkte till funktionärsincheckningen i lindas mammas bil! Guldvärt att vi fick skjuts kan jag ju säga det var inte direkt en kortbit^^
vi checkade in och slog upp tält sen var det bara att vänta på att johan skulle ringa vi skulle ju sätta upp scenen! C:
Men vet ni där våran scen skulle stå stod det väl omtalade draktältet och dom hade ingen större lust med att flytta på sig. Men när vi hade fixat en plats som dom inte skulle behöva lämna och vi dessutom hjälpte dom så var det inga större problem ;)
Och snart kunde vi börja slå upptältet och scenen! C:

Nu känner jag att här kommer de flesta redan ha slutat läsa fan vad tråkigt det här blev ^^
Blir kanske lite roligare här nere ;) Får hålla tummarna för det iaf (A)

Vi kan hoppa lite tills efter att jag hade varit nattvakt och sovit endast två timmar då allt drog igång på tisdagen ;)
det var två utav mina band som skulle spela den här dagen och allt flöt på väldigt bra jag var inte så stressad som jag skulle bli senare iaf ;) "Mina" band (banden som jag hade bokat) som spelade på tisdagen var The Combination som gjorde grymt bra ifrån sig! Jag blev jättestolt det är ju även det bandet som jag är manager för, mitt första band på den fronten hoppas att kunna börja jobba med ytterliggare två band under det kommande året! Men combination kommer självklart alltid att vara min bäbis ^^ haha som vissa yttrycker sig (alla som jobbar så har ju ett band/artist som dom börjar med som får in dom på banan liksom, you get me ;P) Dom fick sig ju till och med en intervju i P4 på torsdag förmiddag! Stolt jag blev! C: (Ni kan lyssna på den i inlägget under)
Min andra bokning för tisdagen var bandet Bara på låtsas, tio goa killar som helt klart kan sin grej! Dom lyfter stämningen till en ny nivå och blev kallade en utav mina bästa bokningar av publiken! C: Det ni är det inte många som kan skryta med!

Onsdagen! En ny dag tre nya band från mig ;)
Den här dagen kan jag ju säga att jag nästan kolappsade av stress men lucky me i diden't ! ^^
Det var nämligen så att den här dagen fick jag veta att Arvika inte höll sina löften med leveranser alls, ölen till våra band var inte ens nära, visst det var den inte dagen innan heller men då löste vi det! Det skulle vi omöjligt kunna göra nu, och inte hade dom fått in några öronproppar heller! ^^ jag var irriterad och stressad och snart skulle mitt första band dyka upp Svensk pop, detta hade jag föraktat hela dagen och trodde att dom skulle vilja ha massa saker vilket inte skulle gå, men när killarna väl kom så var det inte alls som jag fått för mig dom var hur goa och trevliga som hellst! Dom förstod precis när vi förklarade sitvationen med ölen och drack glatt mineralvatten ist! Sen gjorde dom en helt fantastisk spelning! För en helt galen publik, vi hade en kille som crowdsurfade och tre som kom in i ett lila tält (måste erkänna att jag blev lite rädd för att det skulle kvävas eller någonting då) men det gick ju bra :D Och publiken älskade dom!
Innan Svensk pop gick kom så hade ett utav mina andra band spelat Ninjaspark & Mzungo det var också ett härligt gäng med en helt underbar show!
Mitt tredje och sista band av alla mina bokningar var Shiloh Några killar från Götet som heltklart var omtyckta av publiken!

En klart lyckad början på festivalen! :D

Torstadag! Den stora dagen när killarna från föreningen FritzCorner i stockholm skulle komma ner dom hade nämligen bokat alla banden för dagen! Jag var förväntansfull, spänd och ganska nervös om jag ska vara ärlig! Men allt gick som planerat förutom några små missförstånd men dom redde vi snabbt ut och jag tror att Eja (ljudteknikern, som gjorde ett fantastiskt jobb under hela festivalen!) blev nöjd trotts att hon egentligen skulle ha varit ledig på torsdagen. Tack! :)
Det flöt på väldigt bra och det ser ut som om jag kanske väljer att spendera min praktik i stockholm ist för paris men beslutet står inte helt fast ännu, dom kunde även tänka sig att hjälpa mig med mitt PA! (A) Vilka underbara killar! Kontakter är det bästa som finns!
På natten sen så blev det iaf iväg för att kolla på Slayer jag och Linda stod nästan längst fram! Träffade Anton och Oskar och sen blev jag skallad och svimmade och sen var allt svart en stund och sen var jag me igen ;) ^^ har väll inte vart på tipptopp efter det men iaf en liten lätthjärnskakning och feber det överlever man! C:
Blev iaf att ta sig tillbaka och se hur allt stod till vid scenen och med alla vid campabsolut! Två verktabletter och sen sova! :D

Fredag! Den här dagen så var jag helt ledig från allt arbete med scenen gött! desutom så kom Jimmy och killarna i bandet tillbaka Linda fick migrän och åkte hem och jag flyttade till Artistcampingen! :) trevligtvärre!
Vi såg även på Hellacopers men det var allt mitt huvud orkade med just då, sen blev typ Kent på kvällen Simon drog med mig dit fast jag såg typ inget ringde ett samtal ist och tappade bort simon (pratade lite mer med personen jag pratade med innan han försvann)
hittade jimmy och dom skulle se Interpol men det blev inte långvarit mitt huvud orkade inte mer. vi gick och la oss ist jag somnade väldigtsnabbt. xD

Lördag! Dagen då vi for hem, men innan det så var vi och såg Volbeat men det var knappt så att jag orkade sittaner mitt huvud hade sagt sitt och det gjorde så in i helvete ont! Men bra var dom iaf! :D
Sen började det regna och det blev storm, då satt jag inne i killarnas tält och snackade med dom om allt och ingenting helt ovetande om att mitt tält var en pool invändigt ^^ Alla mina saker badade i vatten! vilken jäkla tur att vi skulle åka hem sen ;)
efter att ovädret åskan och vinden hade paserat så packade vi ihop allt i svarta sopsäckar allt blött fick hamna där iaf ^^
Nu var det dags att lämna blötan och kaoset, för donkan! MAT FFS! <3
jag var hema typ halv nio? eller tio? shit the same jag kom hem iaf och inte gick jag och la mig som jag borde ha gjort nej jag satt uppe och pressade kroppen till bristningsgränsen jag bröt nästan ihop innan jag gick och la mig ^^
haha fan vad korkat egentligen ^^

Men det var allt om arvika för min del iaf! :D
Pusspuss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0