Blir sjukt trött på all reklam om bantning!!

Vill jag gå ner i vikt?  humm knappast! vill jag gå upp 6 kilo japp har ni några piller för det?
Jag måste säga att jag tycker det känns lite smått förnedrande med alla jävla bantnings reklam.... den utstrålar helt fel budskap till unga tjejer och killar. och att det inte finns något slut på det. Sen tycker dom att det är konstigt att antalet anorektiker och folk som får ätstörningar bara ökar !?
Om man nu behöver gåner i vikt så ska man försöka göra det på ett sunt sätt, att käka piller är ju bara sjukt och ohälsosamt!!
Av alla personer i min ålder som jag känner som "bantar"(jag gillar inte det ordet) vill gå ner i vikt, så är det EN person som gör det på ett hälsosamt sätt hon tränar och äter enlikt viktväktarnas förespråkanden. Jag tycker att hon är jätteduktig och hon kommer vara den enda som inte hamnar på undervikt sen bara för att hon vill vara lite smalare, för visst tycker jag att man ska göra allt för att må bra med sig själv men det gör man inte om man svälter sig halvt till döds som så många unga personer gör idag!

Jag är jävligt trött på all reklam om banting och all jävla spammejl! Tänk om det istället stod "Be youreself and be happy!! på alla ställer där det idasg är reklam om bantning vad tror ni skulle förändras då?

Ha en bra dag det ska jag ha! Puss <3

Kommentarer
Postat av: emma

jag har ny msn :O du har sånt jobbigt namn så du får adda mig :P --> [email protected]

2009-01-09 @ 19:52:32
URL: http://emmadahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0