Genusdagis?

Förlåt mig men jag tänker vara ärlig. Detta låter helt sjukt och jag förstår mig inte på konceptet.
Jag var min pappas första barn, och pappa ville att jag skulle leka med bilar jag hade ca 250 st små bilar i olika former och storlekar (har räknat dom i efterhand) och ett fåtal dockor och ett gäng gosedjur. Gissar vad jag lekte mest med? Inte fan var det bilarna dom intresserade mig inte alls även om pappa ville att dom skulle göra det.
Min numera 1 åriga lillebror reagerade på motorljud genom att bli glad långt innan han fattade vad det var för någonting, och när han började leka med leksaker fanns det ungefär lika mycket bilar som dockor i vårat hus (alla bilar som pappa förjäves köpt till mig och mina systrar utan att vi viast ett uns av intresse för dom) Dockorna gillade han inte alls och så har det varit från början han leker lite med dom (när vi kämpat för att dom ska li intressanta för honom annars lekar hen inte med dom alls.) sen kastar han bort dom gömmer dom eller liknande och går till sina älskade bilar.

pga denna simpla iaktagelse så tror jag att det där sitter i generna på något sätt att ens intressen är medfödda.
därför anser jag att genusdagis är sjukt, barn måste få leka med vad dom väljer men för att ett genusdagis ska fungera så måste dom göra så som dom när dom hade en genuspedagog på min systers dagis gjorde, det vill säga tvinga barnen att leka med det som inte är "självklart", när min syster som då precis skulle börja skullan berättade om hur den nya fröken tagit ifrån en liten pojke bilen som han lekte med blev jag bara arg. Ska inte barn få leka som dom vill längre för att endel vuxna har fått fnatt?

Att jag blir upprörd över det här igen såmånga år efter att min syster slutat på dagis är för att jag blev påmind av ett blogginlägg jag trillade över nyss där skrev dom att det här var bra. dom skrev inte varför eller vad som skulle vara bra med det bara att fenomenet genusdagis var bra. Jag håller inte med och jag har ett argument för det!

Jag har åsikter med argument slå det om ni kan ***jävlar!

Pusshej leverpatej jag har en vision om att mina barn ska få växa upp i ett samhälle där dom får göra sina egna val!

Aggressiv porträtt bild tagen av Linda Florin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0