Sånt där som kanske inte är jättebra men man känner med texten!

Jag hörde en låt med Anton och Affe idag, någon mer än jag som lyssnade på dem för ett par årsen? Den här låten var nog ny dock för dom lät äldre men jag minns låtarna de gjorde som jag lyssnade på sommaren 2005(eller 6)? fasen jag minns inte vilket år det var sommaren efter nian iaf.
Jag lyssnadde på massor med sån där musik som egentligen inte är jättebra men som man blir glad i magen av eller ialla fall får känslor som bubblar upp till ytan av texten^^
Fronda, Anton och Affe... mfl. med andra ord svensk hiphop... eller vad man ska kalla det :P
Bra tyckte jag iaf att det var och jag faller fortfarande pladask för betydelsen och innebörden i texerna på sån här musik dock så är jag inte lika glad i att lyssna på det längre.

Det här är en text av Anton och Affe, den som jag hörde idag faktiskt och jag måste säga att den här texten passar lite förbra in på mina egna tankar de senaste veckorna...

"man har sina vänner man känner sig trygg
men när det väll händer så hugger dom en i ryggen
tiden kan passera och tiden kan väll gå
men det spelar ingen roll för den läker inte sånna sår
för man kan inte alltid välja vilka som ska bli ens del av en hjärta
så säg mig min vän, är du den rätta?
att bevisa vad du känner
hellre ärliga fiender än falska vänner.

så säg mig nu min vän
vad i världen sätter du
finns det vänskap som aldirg tar slut
är du en av dom som aldrig byter värld ?
är du en av dom som alltid kommer finnas här ?

en dag ska jag vända mig om
en dag ska jag glömma alla dom
som inte finns här i dag
som inte längre finns kvar
en hand på bröstet för dom äkta kommer alltid finnas i mitt hjärta

om du tänker tillbaka har du några minnen kvar
så säg mig ärligt brorsan
vart finns du idag ?
Det fanns bara vi två
vi två på färden
och du och jag kompis
det var vi mot världen
idag är det väll bara tomma ord som ges
och jag vet inte om vi hälsar när vi ses
men idag är det väll bara jag som visar vad jag känner
jag trodde inte att sånna saker kunda skilja vänner"


Det finns personer som jag verkligen, verkligen saknar från djupet av min själ och sen finns det folk som man ärligt talat undrar hur fan man kunde lita på och som får en att känna -Jag är glad att det är över.
Men de som jag verkligen saknar de var och förblir äkta vänner för det är de personer som man fortfarande kramar om när man ser och som man egentligen inte vill släppa för man vet att det är bara tomma ord när man lovar att man ska ses.

Ha en fortsatt härlig vårdag så ska jag börja packa inför PARIS!!! mihi! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0