Förlovning = en modefluga?

Ja visst är det gulligt när folk spinger och förlovar sig och det är mysigt och blablabla..
Förlåt men jag börjar fundera när man förlovar sig innan det att man fyllt 15 är det då en förlovning som står för det som det egentligen borde innebära att förlova sig?
Eller om du har hunnit vara förlovad 4 gånger innan du fyllt 20 är du då en person som har många långa seriösa förhållanden, eller är du bara en person som desperat försöker rädda dina förhållanden när dom börjar knaka och är påväg ner i graven?
Eller är det helt enkelt så att förlovningar ligger på modet just nu? Och har gjort de senaste 5 åren?

Jag vet iaf att när jag förlovar mig så kommer det vara för att jag tror på förhållandet, för att det är personen jag vill gifta mig med och spendera resten av mitt liv med. En förlovning ska inte va en plojgrej som man bara gör, bara för att.

Men det kanske bara är jag som tycker så? :P
Nu ska jag cyckla iväg till jobbet, ha det fint och ta gärna ställning till vad ni tycker angående förlovningar!
Kram på er

Kommentarer
Postat av: Madde

Håller med dig Therese!

2010-08-15 @ 16:51:36
URL: http://miinimuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0