Att vinna på livets ironiska lotteri.

Idag så såg jag en gammal "vän" våra blickar möttes och jag kände att jag har nog dragit högsta vinsten på livets ironiska lotteri trotts allt, fast hennes blick sa att hon tänkte samma sak (eller så kanske hon kände sig glad för min skull ? :S tror jag knappast men ändå^^)
Hon är 20 år och rensar rabatter åt kommunen för slavlön, jag är 19 (snart 20)år och har tre jobb en fin lägenhet och snart en urgullig katt. Finns karma så har det nog slagit till rättvisa ändå, men konstigt nog så tror jag faktiskt att hon tänkte samma sak.
Fast det är ju det som gör livets lotteri så ironiskt, vi alla har ju inte samma mål.
Jag är precis där jag vill vara just nu för jag vet att endag så kommer jag vara precis där jag vill vara i framtiden och det gör mig nöjd och lugn i hela kroppen. Men jag ska erkänna att hon har lyckats med något som inte jag har (men som jag hoppas på att lyckas med i framtiden) hon har funnit kärleken.
Jag hade också funnit kärleken men det funkade inte och nu hr jag släppt den.
Det var då jag drog en nitlott idag drog jag högsta vinsten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0