Ab imo pectore

för er som undrar vad det betyder så ska jag berätta det tänkte jag. (blir visst många inlägg idag ^^)

Ab imo pectore är latin och användes som hälsningsfras av självaste Julius Cesar, när han hade sin storhetstid.
Det betyder kort och gott "Av hela mitt hjärta".

Nu har ni lärt er något nytt men jag ska också förklara varför jag använder den frasen i min header tänkte jag, jo det är så här att när jag skriver så skriver jag från djupet av mig själv, om mina innersta tankar och ingen känsla går oberörd. Från djupet av mitt hjärta berättar jag om mitt liv för er. Jag är öppen, jag är äkta och jag är på riktigt! :)

Så Ab imo pectore och ha en bra dag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0