Familjerelationer.

Jag känner mig så skyldig när någon förlorar en kär familjemedlem, jag känner mig skyldig för att jag kommer aldrig ha en bra och kärleksfull relation med min mamma. Det finns ett antal väldigt bra anledningar till det, men när jag läser om personer som fölorat sina mammor och när pappa och hans syskon förlorade sin mamma min farmor som var en kärleksfull kämpande kvinna som gjorde allt och lite till för sin familj som hade ett hjärta fyllt med kärlek. När sådana personer lämnar jorden så känns allting så orättvist.
Jag skulle kunna ge vad som helst för att ha en mamma som var så, frågan som jag alltid ställt mig ända sen jag var liten -Varför kan inte min mamma älska mig sådär för?
Den dagen som jag får barn så ska jag berätta för mina barn om en stark kvinna som hjälpte mig frammåt i livet, som jag hoppas kunna hjälpa dom, men den kvinnan som jag berättar om då det kommer inte att vara min mamma.
Det kommer vara alla goda sidor hos starka kvinnor som jag har träffat, det kommer vara alla kärleksfulla mammor som jag ser upp till och det kommer att vara den styrkan som varje dag växer innuti mig som jag berättar om.

Kärlek är det viktigaste man kan ge sina barn! <3
Vilken tur att jag har haft pappa :)

Jag blev inspirerad till det här inlägget av en tragisk händelse och ett starkt och kärleksfullt inlägg som jag läste hos Jason nyss och jag gör hanss vilja till lags genom att länka det inlägget i min blogg.

Ni som har en kärleksfull mamma ta vara på henne och berätta för henne att ni är glada för att hon finns, hon förtjänar att höra det varje dag! :)

Skriver mer senare, nu måste jag plugga.

Kommentarer
Postat av: helena

Läser din blogg dagligen men är lite dålig med att lämna kommentarer så därför vill jag bara säga hej :)

2010-03-31 @ 11:08:02
URL: http://pompinella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0