Jag och romantikern....

Jag är en såndär fånigt romantisk person som alltid vill göra det där lilla extra, därför har jag just handlat biff och färsk chili. Ni förstår på alla hjärtans dag (eller dagen då jag och min stora kärlek tänker fira alla hjärtans dag) så har jag planerat en superlyxig trerättersmiddag, som jag självklart lagar!
Har planerat hur jag ska duka vart vi ska sitta hur vi ska äta vad vi ska äta, som jag sa jag är en sån där fånigt romantisk person som alltid vill göra det där lilla extra...därför så kan jag inte bestämma mig för vad jag ska servera till efterätt!
Förrätten blir en sushi inspirerad lax-rätt med halvrå fisk ytstekt i tandooripasta, som serveras med grapefrukts filéer och finhackad färsk chili på frysta skedar. MUMS!
Varmrätten blir pepparbiff, som jag har tänkt och servera med mosarellatäckt hasselbackspotatis, eller potatisstavar.
Och en god enkel sallad!
Jag tar gärna emot förslag på goda efterätter som passar till den här menyn!
Har funderat lite på rosén-moussé som serveras med pistagenötter och kärnor från granatäpplen, eller något med choklad i men jag vet inte....

Vad ska ni göra på alla hjärtans dag i år? Har ni ett förhållande eller ska ni fira med vännerna, eller firar ni kanske inte alls?
Något som kan va supertrevligt om man inte vill sitta ensam och deppaihop är att ta ett glas vin med bästa vännen och se en härlig komedi tillsammans! Jag funderar på att bjuda över några tjejkompisar på måndagkväll och ta fram resterna från middagen göra om det till lite god plockmat sätta på en film och ha en sån där mysig tjejkväll. Om det är någon som kan(vet inte ens om jag själv kan kom jag på^^ haha måste kolla upp det!), annars blir det nog helgen efter då är jag hel ledig!

Puss på er! <3

Kommentarer
Postat av: tush

Vin och komedi film låter inte helt fel :)

2011-02-10 @ 13:13:51
URL: http://www.filmkritikerna.se/komedi-film

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0